Nyt partnerskab mellem AGF og FødevareBanken

Nyt partnerskab mellem AGF og FødevareBanken
FødevareBanken har netop indgået et partnerskab med fodboldklubben AGF. Partnerskabet betyder blandt andet, at FødevareBanken i år er en del af AGF’s tilbagevendende hjælpekampagne i juletiden AGF JULEHJÆLP.
Kampagnen blev skudt i gang til sæsonens sidste hjemmekamp søndag d. 13. november 2023 på Ceres Park, hvor de tusindvis af tilskuere på lægterne kunne donere et beløb til FødevareBanken, og derigennem hjælpe til at sikre gode nærende måltider til mennesker i svære livssituationer. Kampagnen AGF JULEHJÆLP kører frem til jul.
Lea Gry Von Cotta-Schønberg, FødevareBankens direktør og et par af FødevareBankens medarbejdere var i forbindelse med partnerskabet til lokalopgør mellem AGF og Randers.
Direktør for FødevareBanken, Lea Gry von Cotta-Schønberg siger om partnerskabet:

”AGF og FødevareBanken har det til fælles, at vi tager ansvar for mennesker. Vi er helt enige om, at mad der er produceret til mennesker, også skal spises af mennesker, så vi på den måde kan arbejde for flere af de store dagsordener samtidig – fx klima og manglen på mad hos de mennesker i vores samfund, der har det sværest.”

”AGF og FødevareBanken har det til fælles, at vi tager ansvar for mennesker. Vi er helt enige om, at mad der er produceret til mennesker, også skal spises af mennesker, så vi på den måde kan arbejde for flere af de store dagsordener samtidig – fx klima og manglen på mad hos de mennesker i vores samfund, der har det sværest.”

”Det er virkelig en stor hjælp for os, at AGF gennem sit store netværk i Århusområdet, kan være med til at skabe mere synlighed omkring vores arbejde med at omdanne overskudsmad til måltider på herberger, krisecentre, væresteder m.m.”

”Det er også det nye partnerskabs fortjeneste, at frivillige fra FødevareBanken i Århus tidligere på måneden var til lokalopgør mellem AGF og Randers. Tak for den store oplevelse,”

Følg med

Andre nyheder

FødevareBanken og Netto inviterer til julemiddag
Kaffe skaber fællesskaber: Lavazza Denmark støtter FødevareBanken
Nyt partnerskab skal redde 4000 ton madspild og sikre 6,5 millioner måltider årligt