FødevareBanken takker for donationen på 300.000 DKK, der bliver til over 70.000 måltider til socialt udsatte.

PepsiCo Nordic har i hvert af de fem nordiske lande valgt én organisation med fokus på sikring af måltider til samfundets borgere, der modtager en donation fra PepsiCo Nordic. Og i Danmark er valget faldet på FødevareBankens arbejde, siger Anders B. Pedersen, General Manager fra PepsiCo Nordics:

“I vores partnerskab med FødevareBanken betyder det meget for os, at vi kan være med til at hjælpe dem, som er socialt og økonomisk udsatte. Coronakrisen har påvirket alle i vores samfund, men i særdeleshed dem, som er vores samfunds mest sårbare. Det betyder meget for mig og vores medarbejdere at støtte FødevareBankens arbejde for at sikre sunde og nærende måltider til familier og børn på landets hjælpecentre. Vi er meget stolte af det arbejde, som FødevareBanken udfører.”

FødevareBankens vigtige arbejde for at reducere madspild og afhjælpe madfattigdom i Danmark er fortsat et nødvendigt arbejde i disse Corona-tider. Selvom COVID-19-situationen gradvist forbedres i mange lande, er der stadig en række økonomiske udfordringer og en stigende arbejdsløshed, som understreger vigtigheden af, at støtten skal fortsætte. Derfor er donationen en kæmpe hjælp for, at vi kan sikre måltider til hjemløse, børn, unge og kvinder tilknyttet hjælpecentre landet over:

”En donation i denne størrelsesorden er en vigtig hjælp. FødevareBanken kan køre flere end 70.000 måltider ud til udsatte mennesker for de penge, og lige nu er der på grund af coronakrisen endnu mere brug for en håndsrækning derude. Det er meget glædeligt, at PepsiCo på helt eget initiativ har besluttet at hjælpe i så stor stil, og vi er selvfølgelig stolte over, at valget er faldet på netop os,” fortæller Karen-Inger Thorsen, direktør i FødevareBanken.

Siden COVID-19-udbruddets begyndelse har både PepsiCo og PepsiCo Foundation forpligtet sig til globalt at bidrage med mere end 50 mio. US dollars til organisationer, som kæmper for at sikre et måltid til udsatte familier og børn, der ikke selv har råd. Bidragene er til de mest udsatte grupper i vores samfund, specielt de ældre og familier med børn. I mange lande har PepsiCo også støttet hospitalsansatte, som hver dag udfører et vigtigt stykke arbejde.