Kontorelev er fundet – opslaget er derfor ikke mere aktuelt

Kan du se dig selv på en arbejdsplads, der bidrager til den grønne omstilling og social bæredygtighed, og trives du i en omskiftelig NGO-verden med en uformel tone og engagerede kolleger? Så er det måske dig vi mangler.

Om FødevareBanken

Vi er Danmarks stærkeste madspildsorganisation og en medlemsbaseret NGO i konstant udvikling, der årligt leverer over 1.500 tons overskudsmad til sociale organisationer. Vi har 3 driftsafdelinger fordelt rundt om i landet, hvorfra medarbejdere sammen med vores frivillige pakker og leverer mad til over 300 organisationer i hele Danmark. På vores sekretariat på Østerbro er vi 8 medarbejdere.

Stillingen

Som elev hos os kommer du i løbet af den 2-årige uddannelsesperiode rundt i sekretariatets mange forskellige funktioner, såsom:

  • Lettere bogføring
  • Fakturahåndtering
  • Medlemsadministration og -kontakt
  • Løn
  • HR-administration
  • Lettere analyseopgaver: Databehandling og præsentation
  • IT-systemer, herunder Sharepoint, Navision og CRM-system
  • Kommunikation, såvel intern som ekstern via hjemmeside, opslag på SoMe og andet
  • Lettere projektopgaver og eventkoordinering
  • Service, mødeplanlægning og ad hoc-opgaver

Vi forventer, at du:

  • Har afsluttet en HHX, EUX Business, EUV, EUS, HG2, HG eller tilsvarende uddannelse
  • Har lyst og evne til at arbejde med it-systemer og bidrage til forbedringer
  • Er ansvarsbevidst og kan bidrage til et afslappet og respektfuldt arbejdsmiljø
  • Er grundig og sætter en ære i at komme i mål med arbejdsopgaver, også når det kræver hjælp fra kolleger
  • Er med på, at hverdagen ofte er præget af skift og at man må strukturere arbejdsdagen ud fra en virkelighed, der altid byder på spændende og uforudsete udfordringer

Vi tilbyder

Vi tilbyder en arbejdsplads, som vil give dig en varieret og lærerig hverdag med en bred vifte af administrative opgaver. Du vil komme igennem et introduktionsforløb og få lagt en individuel elevplan. Vi er et lille sekretariat, så atmosfæren er uformel med plads og forståelse for vores forskelligheder, samt et godt grin. Vores kontor ligger på 3. sal i Fountain House, som er et klubhus for folk med psykiske lidelser, hvor vi indgår som logerende og nyder godt af atmosfæren og ikke mindst husets kantineordning.

Om dig

Udover de formelle uddannelseskrav, forventer vi, at du deltager i sekretariatets almindelige driftsopgaver, såvel som de ting, der dumper ind ad døren. Det er vigtigt, at du kan indgå i samarbejde med forskellige mennesker, byder ind med initiativ og god energi og ikke er bange for at møde andre med et smil.

Er du interesseret?

Er du interesseret så send os en ansøgning og dit cv til job@foedevarebanken.dk senest 1. september 2023.
Du bedes undlade at medsende foto i dine dokumenter, da det hjælper os til en bedre proces.

Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte Lucia Caceres (økonomimedarbejder) på lc@foedevarebanken.dk eller 6011 1644.

Ansættelsessamtaler bliver afholdt i uge 40 og 41 og der er opstart 1. november 2023.

FødevareBanken er en non-profit organisation, der arbejder for at mindske madspild og madfattigdom på én og samme tid. Siden sin etablering i København i 2008, i Aarhus i 2014, og i Kolding i 2017, har FødevareBanken arbejdet for at gøre madspild til måltid i hele Danmark.

Dagligt indsamler vi friske overskudsfødevarer fra fødevareindustrien og videredistribuerer dem til herberger, krisecentre, væresteder og skoler i almennyttige boligområder samt til mange flere organisationer, der arbejder med borgere i svære livssituationer. Dermed bliver frisk overskudsmad til nærende måltider i stedet for at ende på forbrændingen. Vi er en organisation baseret på frivillige kræfter: 200 frivillige sikrer, at overskudsvarer bliver kørt ud til 364 sociale organisationer i hele landet.